tandläkaren

va verkligen skitnervös när jag vakna idag.. det första jag tänkte när jag vakna var "nej, inte tandläkaren"
jag överlevde iaf undersökningen och det kosta bara 60kr. hade med mej pelles visakort eftersom jag va beredd på att det skulle bli en dyr historia :P
tyvärr så fick jag veta att mina mjölktänder är trasiga. ja, jag är 25år och har två mjölktänder kvar :)
det finns inga rötter till "vanliga" tänder under så dessa två mjölkisar kommer förhoppningsvis sitta kvar resten av livet.. ramlar dom ut blir det lite smått jobbigt.
men nu har jag som sagt hål i båda och problemet är tydligen att man inte kan rotfylla mjölktänder så vi får väl se vart det här slutar. ska dit igen om några veckor, då ska dom försöka laga den ena iaf. jag är redan nervös.

förutom tandläkarbesöket har vi varit på stan idag.. pelle köpte tre t-shirts och ett linne, kors i taket! tror jag ska rensa i hans garderob lite oftare :P 
hannes fick ett par shorts och en t-shirt och linus fick en solhatt.
när vi kom hem från stan kom syrran hit och hälsade på, hon hade med sej sina frisörgrejer så nu har hannes fin frisyr igen =)
lite senare på eftermiddagen åkte jag och syrran till mammas nya lägenhet. hon håller på att flytta in och jag tror hon kommer få det riktigt bra i sitt lilla krypin :P

resten av dagen har vi spenderat här hemma.. pelle har monterat ihop våran nya gasolgrill så nu slipper vi hålla på och krångla med kol och annat onödigt.
va tydligen jobbigt att montera ihop den så jag och hannes fick gå en promenad till konsum för att köpa folköl. hade vi inte gjort det hade väl grillen fortfarande legat kvar i kartongen :P

idag är det förresten basses födelsedag. hela sex år fyller det lilla monstret =)
köpte lite godis till hennes förut och så fick hon grillad kycklingfilé till kvällsmat på sin stora dag :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0