onsdag

idag har jag faktiskt varit ganska duktig.. har hängt tvätt, sorterat tvätt, bytt sängkläder i alla sängar, städat och lagat mat.
tyvärr blev det ingen promenad som jag hade tänkt men det får vi ta imorrn ist. gick iaf en liten sväng med basse när hannes och linus hade somnat så lite har jag rört på mej =)

gick förbi konsum innan vi gick hem för att köpa lite frukt och när jag stod i kassan kom jag på att jag skulle köpa två triss oxå, vilket jag höll på att inte få göra. det är tydligen 18-års gräns på triss nu och jag hade inget leg med mej. ser jag verkligen så ung ut? :P
vet ju mycke väl att det inte är lätt med alla legkontroller när man jobbar i affär så jag blir absolut inte arg för att hon i kassan fråga. det som däremot gjorde mej irriterad var att hon tog fram två lotter, slog in dom i kassan, la dom på disken och SEN fråga hon efter leg.
har aldrig sagt emot förut när nån har frågat efter leg men nu gjorde jag faktiskt det.. hade ju varit jätteroligt om jag hade fått gå därifrån utan lotterna och sen sett i tidningen att nån vunnit storvinst på konsum skranta. eller inte kanske! hade ju hela mitt liv undrat om det va på "mina" lotter det va storvinst.
men men, jag fick mina lotter och jag vann 50kr :P

imorrn är det torsdag och då väntar ett besök på öppna förskolan, precis som vanligt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0