fredag

igår hade vi fullt upp hela dagen så jag hann faktiskt inte med något blogginlägg.
vi började dagen med att gå till öppna förskolan, sen gick vi hem och åt lunch och sen va det dags för pojkarna att sova.
när pelle kom hem från jobbet åkte jag till stan med syrran och köpte en klänning till mamma på H&M. hon fyller år nästa vecka och vi visste att hon hade hittat en klänning som hon ville ha till syrrans student men hon tyckte inte att hon hade råd att köpa den just då. fanns bara en kvar i hennes storlek så för att hon skulle få klänningen kom jag på den briljanta idén att vi skulle köpa den :P
för att hon skulle slippa gå till H&M och se att klänningen va borta åkte vi och lämnade den till henne direkt, hon blev så glad att hon började gråta när hon fick den så jag tror det va en ganska bra present ;) <3

när jag kom hem från stan va pelle tvungen att åka till Lidl för att jobba så jag passade på att bada hannes och linus. första gången jag har gjort det själv och det gick hur bra som helst =)
när pelle kom hem igen stack han bara in huvudet och sa att han skulle klippa gräset så jag fick äta kvällsmat ensam. när han va klar va klockan sju så det va bara att lägga barnen. full rulle hela dagen med andra ord :P

när hannes och linus somnat gjorde vi iordning vardagsrummet för målning.
pelle hade köpt ett nytt rollerset som låg på golvet i matsalen (varför det låg där har jag inget bra svar på) när jag tog fram det fick jag se att plasten va trasig och att själva rollern va borta så det va bara att börja leta. vi letade överallt men hittade den inte! jag kollade tom i frysen eftersom hannes ibland får för sej att lägga saker på ganska konstiga ställen :P
slutade iaf med att jag fick åka till OK och köpa en ny eftersom det va spårlöst försvunnen!
imorse när pelle åkt till jobbet knallade hannes iväg till sin sopbil och tog fram rollern, den lilla smurfen! ;)

idag gick vi en promenad för att möta mamma och sen gick vi hem hit och fick besök av lilla morfar =) när han hade åkt hem gjorde vi oss iordning och åkte till maxi för att storhandla.
det gör jag aldrig mer en fredag! fy tusan va folk!
när vi kom hem fick hannes och linus mat och när dom sov middag delade jag och mamma på en omelett.

nu har vi nyss målat vardagsrummet igen. det tar faktiskt längre tid än man tror! ska bli så jäkla skönt när det är klart =) vitt och fint blir det!


avslöjad ;)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0