tisdag

dagens kvällspromenad blev inte riktigt som planerat..
när jag va utanför folkets hus ringde pelle och sa att jag va tvungen att komma hem, han har jour och det hade gått ett larm på Lidl i Lidköping. just det, Lidköping! måste va riktiga smartskallar som har fixat deras jourschema..
som om inte det vore stressande nog hade linus vaknat så jag hörde honom gnälla i bakgrunden.
så det va bara för mej att vända och promenaden förvandlades helt plötsligt till en springtur. inte rikigt vad jag hade räknat med..
kan säga att det va allt annat än en behaglig springtur! blev ju superstressad eftersom jag förstod att pelle hade fullt upp här hemma med telefonsamtal och en sur bebis.
sägs ju att karlar inte kan göra flera saker samtidigt och det stämmer mer än väl in på pelle. han kan inte ens prata och öppna kylskåpet samtidigt ;)

nu sitter jag här ensam och kommer nog göra det ganska många timmar till..
nätterna funkar ju lite si och så här så vi får väl se hur det går om inte pelle hinner hem innan hannes eller linus vaknar.
vi brukar sova med ett varsitt barn på nätterna.. pelle med hannes och jag med linus =)
hannes brukar vakna runt tolv och då brukar pelle gå in och lägga sej hos honom, nån timme senare brukar linus vakna så då lägger jag över honom i min säng. får väl lägga båda i pelles säng i natt om han inte hinner hem =)
många har ju åsikter om att man inte ska låta barnen sov hos föräldrarna men det tycker jag är så jäkla töntigt! är väl bättre att alla får sova än att man ska hålla på och fjanta sej med regler hit och dit. tror ändå inte att dom kommer vilja sova mellan mamma och pappa när dom blir större :P

förutom min underbara springtur så har vi gått en morgonpromenad, städat lite, lekt i trädgården och varit på skolgärdet med mamma idag.
va inne på leklådan och köpte en pool så hannes och linus har något att plaska i när vädret tillåter. köpte även en jättefin potta till hannes =) den vi har är så ful.
på Ö&B köpte vi hushållspapper, hundgodis, en lastbil och en glass till hannes.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0