helgen

har varit lite dåligt med uppdatering i helgen men vi har haft fullt upp så jag har inte haft tid att sitta framför datorn. har ju varit så fint väder oxå så då ska man inte sitta inne!
har iaf haft en väldigt trevlig och mysig påsk!

i lördags började vi dagen med en promenad sen åkte vi till skolgärdet och handlade lite. köpte bla ett par nya joggingskor på team sportia.. hittade ett par på rea för 800, hade kostar 1200 förut så nu är det bara att ge sej ut och springa =)
på kvällen va det kalas hemma hos farmor och farfar med god mat och trevligt sällskap. min faster och två av mina kusiner från göteborg var här och hälsade på.
hannes höll verkligen på att riva hela deras lägenhet. kan säga att den är allt annat än barnsäker! massa prydnadssaker i precis lagom höjd för lilla busungen  =)

i går kom mamma och robban hit på förmiddan, lekte med hannes i trädgården och sen blev det grillat till lunch. på eftermiddan åkte vi till pappa och caroline i degerfors. hannes levde rövare där oxå.. gick till en lekpark i närheten så jag och syrran åkte nog rutschkana 50 gånger innan han tröttna :P
blev bjudna på grillad lax och massa annat gott. till efterrätt blev det cheesecake med daim som jag och syrran hade gjort, mums! jag skulle nog kunna leva på det..

idag har vi varit hos pelles mamma och ätit lunch, det va gott som alltid! efter maten gick vi ut i trädgården och satt en stund i solen. anders tog med sej hannes in till deras granne och hälsade på, bor tydligen en liten oskar där som är lika gammal som hannes =)
efter en stund tog pelles mamma fram ett golfsett i plast så hannes passade även på att gå en liten golfrunda i trädgården ;)

som sagt, vi har haft en väldigt bra helg! hannes har lekt som aldrig förr, idag va han så trött att han somnade i soffan vid halv sju =)
lilla linus han bara hänger med, han är så sjukt snäll lillbullen!

för en stund sen va det en tjej och kille här och köpte våran emmaljunga vagn. det tog verkligen emot att sälja den! jag har varit så nöjd med den vagnen och den är så himla fin. 
det tyckte nog dom oxå för dom slog till på en gång =)
man ska ju inte fästa sej vid materiella ting men ibland är det svårt att låta bli! första vagnen betyder ju något spec. eller ja, det beror ju på vem man frågar.. pelle kan ju inte förstå hur man kan tycka om en vagn. tur att jag inte började gråta när dom packade in vagnen i bilen för då hade han väl skrattat ihjäl sej =)













 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0