torsdag

blev en promenad till öppna förskolan idag när hannes fått sova en stund. vore skönt om han kunde sova lite längre än till halv sex så vi kunde hoppa över den där lilla sovstunden vid åtta =)
va inte spec mycke folk på öppna förskolan idag vilket va ganska skönt.. som vanligt blev hannes galen när det va dags för sångstund, jag förstår inte varför. såfort vi sätter oss i en ring på golvet och ska börja sjunga så blir han ledsen..
här hemma går han runt och klappar händer och tycker det är kul när man sjunger men inte där. han kanske tycker att det är läskigt när alla sitter och "skriker" =)
när vi gick hem hade det börjat snöa så jag såg ut som en snögubbe när vi kom hem. hannes däremot såg ut att ha det mysigt i vagnen, tror han tyckte det va spännande att ligga och kolla på alla snöflingor =)

vet inte riktigt vad vi ska hitta på när lilla plutten vaknar. skulle behöva handla lite men vi har inga vinterdäck på bilen så pelle får handla när han åker hem från jobbet.
jag gillar inte när det är pelle som handlar.. jag går ju runt och tittar vad som är billigt och vad som kan va bra att han i frysen osv, det gör inte han. han tar det som står på listan, om jag har tur. har hänt ett antal gånger att han har missat en eller flera saker fast han har en lista.. ibland ringer han när han går in i affären så får jag vänta kvar i telefonon tills han har handlat klart allt eller så ringer han när han står vid kassan och säger vad som ligger i korgen =)
tidigare i veckan bad jag honom gå in på lidl för dom hade billig potatis, 5kg för 15kr. skicka ett sms och skrev att det va just 5kg för 15kr och jag sa det även till honom två gånger, en gång dagen innan och en gång precis innan han gick in i affären. vad tror ni nöten kommer hem med? 3kg potatis för 20kr.
"oj då, va det 5kg du skulle ha? fick för mej att det va 3kg"
han är med andra ord ganska hopplös :P


pelle har ärvt sin vimsighet av sin far, nu håller jag tummarna för att hannes
slipper bli lika snurrig som där gubbarna =)









Kommentarer
Postat av: Mikkis

Karlar hahahaha

2010-11-11 @ 18:52:28
URL: http://mikkismusse.blogg.se/
Postat av: Sanna

hm, ja karlar.. verkar vara något som alla karlar är bra på, att missa en sak på listan, helst en viktig sak också. ha.ha.

2010-11-13 @ 08:52:23
URL: http://crashintome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0