onsdag

idag åkte vi in till degerfors direkt när hannes ätit frukost.. gick först en promenad och sen när vi kom hem fick bebisarna mat och sen käka vi spenatsoppa. mums =)
satt på altan och det va verkligen jättevarmt! skönt att det börjar bli sommar..

vid ett åkte vi hem för vi hade tid på BVC halv två för 8-månders kontroll. det gick kanon som vanligt, hannes klarade hörselprovet bra =)
hon tyckte att jag skulle börja ge hennes smörgås till mellanmål ibland så när vi kom hem skar jag bort kanterna på en limpsmörgås, bredde på smör och skar i små bitar. behöver jag säga att han tyckte om det?
har aldrig sett honom tycka om något så mycke, han skratta samtidigt som han åt och sa mmm mmm hela tiden :) så smörgås kommer han garanterat få fler gånger..
har inte vågat ge honom det förut eftersom jag har varit rädd att han ska få i halsen men det ska tydligen inte vara nån fara om man skär i små bitar.

imorrn ska vi till öppna förskolan med caroline och nellie. ska bli kul och se vad dom tycker om att leka med lite större barn =) hannes och nellie alltså.. lät som jag mena caroline, hon har nog inga problem att leka med större barn ;)

tyvärr blir det ingen bild på bullen idag, syrran har lånat kameran.
blir en bild på pelle när han renoverar sovrummet ist =)


Kommentarer
Postat av: sofie

Ja va oxå jätterädd me Alice att hon skulle sätta allt i halsen..Lowa däremot har fått hela mackor me skinkost sen typ 3 månader tillbaka...man e mer "rädd" me första barnet tror ja=) känner sig mer "säker" me 2 an..allafalla jag sen e vi alla olika så ja menar inte att alla e lika =)

2010-05-19 @ 23:25:34
URL: http://mammatillalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0