onsdag

känns ordentligt i mina ben nu.. kommer knappt kunna gå imorrn =)
har faktiskt varit riktigt duktig med både träning och promenader den senaste tiden, så det är väl inte konstigt att det känns lite i benen. 
gick riktigt bra på indooren idag, pelle skratta när jag kom hem eftersom jag såg ut som en tomat i ansiktet. trött som tusan va jag =) imorrn blir det combat med mamma och robban, är faktiskt lite nervös.. va väldigt längesen jag va på det och det är ju lite rörigt med hopp och sparkar hit och dit.
men det går nog bra, efter några gånger är vi proffs ;)

på tal om något helt annat än träning. hannes har blivit jätteduktig med maten, han äter som en liten häst =)
grönsakspuréerna gilla han inte alls men nu har vi lagt till kött, pasta och ris och det gillar han. idag fick han spagetti med köttfärssås, det försvann fort ner i den lilla magen =) 
har oxå testat kyckling med ris & grönsaker och pasta & grönsaker, det va tydligen oxå riktigt gott.
naturligtvis så får han efterrätt efter varje lunch oxå, fruktpuré såklart vilket han älskar. han blir helt galen när han får första skeden =)
just nu ser hans "matschema" ut ungefär såhär:

frukost 07.00: välling
mellanmål 09: gröt
lunch 12.00: burkmat och fruktpuré
mellanmål 14.00: lite ersättning
middag 17.00: gröt
kvällsmål 19.30: ersättning

tiderna och antal mål varierar beroende på när han vaknar, vaknar han sent brukar jag hoppa över gröten på förmiddan och ge honom lunch tidigare. 
så det blir lite som det blir, det viktigaste är ju att bullen är mätt och nöjd.. vissa dagar klarar han sej längre mellan målen och andra dagar vill han ha mat lite oftare. vi gör som han vill helt enkelt =)





 

Kommentarer
Postat av: sofie

gud va duktig du e me mat o tider.Lowa äter ju såklart men vi har noll koll på när hon åt sist o om de e hungergråt =)Man hade full koll på Alice iofs de kanske e förstabarnetsyndrom=) fin han e lille Hannes=)

2010-03-11 @ 07:23:40
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: Mormor

Duktig han är! Nu sitter han snart alldeles själv;)

2010-03-11 @ 10:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0