torsdag

idag har mamma varit här och lekt lite med hannes så jag passa på att klippa gräset. låna pappas gräsklippare eftersom jag inte har en aning om hur pelles funkar =)
brukar ta 45-60 min när pelle klipper med åkgräsklipparen.. tog 60 min för mej med en vanlig. alltså är det ingen idé att tönta runt på den där så nu försöker jag få pelle att sälja eländet och köpa en vanlig =)
då kan ju jag klippa på dagarna bara nån underhåller hannes under tiden.

när gräsmattan va fin åt vi kycklingkorv i bröd till lunch och sen åkte vi till kronhallen för mamma skulle handla. innan vi åkte hem köpte mamma blommor som vi plantera på mormors grav, hon skulle ha fyllt 71 år idag.

när pelle kom hem tog det ca 20 min innan hans mobil ringde så han fick åka till degerfors järnverk och jobba lite igen =/ hade ingen lust att bara sitta här och glo så vi gick en liten promenad till pappa och drack ett glas saft :P







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0