måndag

idag blev det ett besök på öppna förskolan.. va ändå på vårdcentralen så vi passa på att leka lite när vi ändå va så nära. tyvärr va det ingen där som hannes kunde leka med och ingen jag känner. börjar ju känna igen en del som brukar va där men idag va det bara främmande föräldrar och barn..
när hannes hade lekt en stund gick vi hem och käkade lunch, eller lunch och lunch. hannes åt fruktpuré och en smörgås. vissa dagar är han helt hopplös med maten.. han vägrar äta!
har frågat på bvc och hon har sagt att jag ge honom nåt han äter och sen prova samma mat lite längre fram. ska ju absolut inte tvinga små bebisar att äta!

efter maten åkte vi till kronhallen och handla lite.. har inte storhandlat på ett tag så det finns typ ingenting hemma. småhandlar bara det vi behöver, inte alls bra.
när vi kom hem satt vi i soffan en stund och kolla på tv. hannes somna i mitt knä så jag gick upp och la honom i sängen, där låg han från kl 14 till 15.30.. trött bebis =)
när han vakna fick han gröt och sen laga vi kvällsmat, eller jag laga mat och försökte samtidigt underhålla hannes .. vilket inte alltid är så lätt, försökte med både juice och kastruller :P








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0