tisdag

idag har vi varit i degerfors och hälsat på fam johansson/nyhlén. gav bebisarna mellanmål innan vi gav oss ut på en promenad i lilla det lilla samhället =)
när vi kom tillbaks va det dags för lunch, blev stuvade makaroner och falukorv/kycklingkorv.
efter maten satt vi i soffan och prata när hannes och nellie lekte lite. eller ja, vet inte riktigt om dom leker.. snor saker från varandra :P

när vi kom hem va hannes hur trött som helst.. han sov i mer än två timmar så jag hann laga mat, plocka i diskmaskinen och kolla på unga mödrar.
när han vakna va det dags för mellanmål och sen gick vi ut i trädgården och fixa lite.

kvällsmaten fick höga betyg av hannes idag.. koka falukorv som jag skar i småbitar och blanda med lite av såsen från min korvsås. kryddar inte min mat så mycke så vi kan nästan äta samma jag och lilla bullen. pelles däremot ska han nog inte äta, har alltid massa kryddor i hans mat.
korvsåsen blanda jag sen med mosad spagetti och en klick smör, mums sa bullen ;) han blev tom arg när maten va slut så han fick lite mer, inte ofta det händer.
hitta ett recept på frikadeller som jag ska prova nån dag, hoppas han gillar det oxå.

imorrn kommer jenny och billie hit och hälsar på, ska bli riktigt trevligt! kul för basse oxå att hon får träffa sin kompis igen, va längesen dom fick leka.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0