måndag

fick nyss en kommentar av min kära sambo, han har tydligen kommit fram till att mina dagar bara består av en massa roligheter. han jobbar och jag är hemma.. alltså har jag bara roligt hela dagarna när han jobbar och sliter. ok? vet inte riktigt om jag håller med om den saken.
nu ska vi se exakt va jag har gjort idag:

* hannes vakna 06.30 och fick välling, sen gick vi upp.
* åt frukost, som jag fick dela med min son eftersom han älskar smörgås
* kolla på unga mödrar och lekte med hannes
* plocka undan i köket, prata med mamma i telefon
* lekte med hannes
* gick runt med hannes tills han somna, satt sedan i soffan med honom i knät tills han vakna
* gav hannes frukost
* gjorde mej iordning
* böt bajsblöja och klädde på hannes
* handla på kronhallen
* plocka in varorna när vi kom hem
* vi åt lunch
* gjorde en fiskgratäng, skala potatis och plocka i diskmaskin när hannes sov middag
* när hannes vaknat åkte vi och hämta syrran
* lämna in en film
* köpte hundmat på djuraffären
* köpte ägg på konsum eftersom jag glömde det på kronhallen
* baka muffins med syrran
* gav hannes mellanmål
* böt bajsblöja
* lekte med hannes/prata med syrran/käka muffins
* skjutsa syrran till körskolan
* gjorde sallad
* åt kvällsmat med pelle och hannes
* plocka undan efter maten, plocka i diskmaskin
* lekte med hannes och satt framför datorn
* bada hannes
* mös i soffan med hannes
* ringde på en annons på blocket
* hämta barngrindar i bråten
* åt en muffins när jag kom hem, pelle la hannes
* gick en promenad med basse
* hängde tvätt
* duscha

och nu sitter jag här.. 
så har våran dag sett ut i stora drag. 
nu vill jag gärna ha lite kommentarer från er andra som är/har varit mamma/pappa lediga på heltid! tycker ni att våra dagar bara består av roligheter?
visst, vi gör mycke roligt på dagarna och jag trivs jättebra med att vara hemma. men det är ju inte så att varje dag är en semester som pelle verkar tro =)
förstår absolut att han har det tufft på jobbet vissa dagar men det är ju inte så att jag sitter hemma och rullar tummarna med en bebis som sköter sej själv.

är absolut inte sur på pelle och jag menar absolut inte att klaga så ni ska inte tycka synd om mej, skulle inte vilja byta med nån som jobbar =)
vill bara höra era åsikter som jag sen ska redovisa för min hårt arbetande sambo :P

nu ska jag plocka ur diskmaskinen, pelle spelar tv-spel! =)
kanske ska tillägga att han har varit duktig och satt upp grinden till trappen idag så nån nytta måste jag väl erkänna att jag har av honom ;)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tycker att du hinner med väldigt mycket på dina dagar även fast du är hemma med Hannes. Du är så duktig :) och snart blir det ännu mer att göra, men det är ju som Pelle säger, det är ju bara roligheter ;) finns ju inget roligare än att diska och städa, iaf inte om du frågar Pelle :) men just barnen är det underbaraste som finns!

2010-07-27 @ 06:22:59
URL: http://caitlinfamily.blogg.se/
Postat av: Magdalena

jo, vissa dagar hinner man med mycke.. vissa dagar hinner man ingenting =)

gud ja! det är ju jätteroligt att städa och diska :P men som sagt, skulle aldrig vilja byta med nån som jobbar!

2010-07-27 @ 06:49:33
URL: http://magdalenapettersson.blogg.se/
Postat av: sofie

En dag hos oss:

Vaknar runt halv 8

Frukost för alla 3

Gör oftast ngt roligt tex åker o leker me ngn

Äter Lunch

Lowa sover middag runt halv12 oftast

Åker hem om vi varit borta.

Om Robban jobbar dag kommer han hem vid halv3

Gör inte ett skit((Robban diskar plockar tvättar))

JAG lagar mat

Alla äter

Robban städar lite till

sovdags=)

Som du ser e de Robban som gör mest nytta hos oss men de e ssåå mkt mer jobb me 2 än va de e me 1 så man e helt slut när han kommer hem. Ja diskar o plockar oxå självklart men inte alls lika mkt som R =)

2010-07-28 @ 14:09:56
URL: http://mammatillalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0