torsdag

idag började vi dagen med en promenad på förmiddan.. gick en sväng runt stan som tar ganska exakt en timme. stackars basse va helt slut när vi kom hem =)
har varit på kalas i stugan idag oxå, Inga fyllde år igår och det firades med smörgåstårta och tårta med smultron. gott va det =)

när vi kom hem från stugan vid fem va hannes jättetrött.. lekte en stund innan han fick plaska en stund i sin balja. sen blev det välling och sängen för lilla bullen som somna på två röda.
han har blivit så duktig när vi ska lägga honom. han ligger i sin säng och dricker välling sen brukar jag lyfta upp honom och mysa en stund, brukar bara ta några minuter så sover han =)
skulle aldrig få för mej att lägga honom i sängen och låta honom skrika tills han somnar. har väldigt svårt att tro att det finns något barn som mår bra av det.
läste en artikel om det i en tidning, va nån barnpsykolog som skrev att det är det sämsta man kan göra med ett litet barn.. jag kan bara hålla med.
alla gör som dom vill men jag har alltid varit emot alla konstiga "metoder" och det kommer jag alltid att vara. hannes sover gott ändå =)



Kommentarer
Postat av: sofie

Skulle aldrig göra ngn alls av dessa metoder om mina barn va ledsna. Alice körde vi den såkallade 5 mm på men hon låg första kvällen o skrattade o "pratade# i sin säng sen somna hon på ca 3 min. Lowa lägger vi oss brevid i sängen om hon behöver de annars brukar vi lägga ner henne så somnar hon på 2 min=) Alice den krånglar som en galning numera o har gjort i 1 år ca..har alltid varit smidigt förrut men inte nu längre....håller me dig de SKA INTE BEHÖVA SKRIKA SIG TILL SÖMNS..

2010-08-12 @ 22:20:49
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: Mamma

Som mamma känner man sitt barn. Inget barn mår bra av att skrika sig till sömns!

Kram!

2010-08-12 @ 23:08:09
Postat av: Magdalena

Sofie: precis, alla barn är ju olika. tycker som sagt inte heller att det är rätt att dom ska behöva ligga och skrika tills som somnar, skulle aldrig klara av att sitta och lyssna på det. skulle känns mej hemsk!

Mamma: nä, det tror inte jag heller. Kram

2010-08-13 @ 06:43:03
URL: http://magdalenapettersson.blogg.se/
Postat av: caroline

numera kallas "fem-minuters-metoden" för "somna-själv-metoden" det behöver inte betyda att barnet ligger och skriker sig till sömns. för våran del var det bara lite gnäll första dagarna och nu gör hon inte ett ljud av sig när vi lägger ner henne i sängen. hon gosar in sig i sin snutte-kanin och somnar direkt. och jag tror inte att hon känner sig övergiven av oss utan hon sover hela natten och vaknar med ett leende på morgonen :) sen är det som du säger, alla gör som dom själva vill :)

2010-08-13 @ 18:20:12
URL: http://caitlinfamily.blogg.se/
Postat av: Magdalena

nej, inte alla kanske. men jag är ganska säker på att dom flesta gör det. om dom förut har varit vana vid att nån kommer när dom är ledsen sen helt plötsligt kommer ingen, då är det klart att dom skriker. det va spec det som den där artikeln handlade om.. barnet förstår inte varför mamma eller pappa helt plötsligt inte kommer och känner sej därför övergiven.

det funkar säkert efter några dagar men dagarn innan det funkar skulle jag aldrig stå ut med. därför blir det inga metoder här, behövs ju inte heller eftersom hannes somnar ändå =)

2010-08-13 @ 19:39:33
URL: http://magdalenapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0