tisdag

kolakakorna ligger i frysen och bregottkakorna står i ugnen, gud va duktig jag är =)
är faktiskt första gången jag bakar kakor, det är ju nästan pinsamt. hannes ska inte behöva ha en mamma som köper billiga kakor på willys.. nä, här ska vi ha frysen full med smaskiga kakor och bullar! ;)
på hannes kalas ska allt vara hemmagjort.. känns så tråkigt att köpa kakor och bullar, mycke roligare om man har gjort själv. bullar har vi ju redan gjort och kakorna är som sagt snart klara.. sen ska jag försöka mej på kärleksmums och hallonmuffins oxå. tårtorna däremot tänker vi köpa, det vågar jag mej inte på :P

nog tjatat om kakor och bullar.. idag har vi varit på stan med mamma och brorsan. fika på kulan och köpte lite kläder till hannes på lindex, ett par byxor och två bodysar.
har nog inte gjort så mycke mer.. pelle har satt upp taklister i sovrummet och släpat på pellets, hade beställt fyra pall som kom idag så nu är hälften inne iaf. känns lite dum att jag sitter här inne och latar mej när han får slita med dom där säckarna men jag kan ju inte hjälpa till. eller kan och kan, det känns lite onödigt att lyfta så tungt när jag är gravid.
förra året va jag höggravid så då fick han oxå fixa det där själv, får hoppas jag kan hjälpa till nästa år. kan garantera att jag inte kommer va gravid då iaf :P

har tyvärr inga batterier i kameran, därför det inte blir några bilder på min lilla bulle. skulle köpa på stan idag men naturligtvis så glömde jag det. ska fixa det imorrn!




 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Har du inte bakat kakor med rosa socker på ;)

Duktig du är!!!!!

2010-08-31 @ 21:47:42
Postat av: Magdalena

såna som du brukar göra menar du :P

ska säga till steffo att du sa att du brukar platta till med tummen när du gör bregottkakor. haha =)

2010-08-31 @ 21:51:28
URL: http://magdalenapettersson.blogg.se/
Postat av: Kitty

Men åh vilken superkvinna du är som bakar! kan du inte skicka lite energi till mig så jag också orkar? Smilla fyller ju "bara" om en vecka typ. :S

2010-09-01 @ 10:28:31
URL: http://kittttty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0