söndag

hannes vakna kl sex idag som vanligt.. va tänkt att jag skulle ha sovmorgon eftersom pelle hade det igår men jag va inte spec trött så jag tvingade med familjen ut på en morgonpromenad ist =)
vi gick hemifrån lite innan sju och var hemma strax efter åtta. va riktigt skönt ute, perfekt väder för en promenad. hannes satt i sin vagn och mös under en filt =)
när vi kom hem blev det mannagrynsgröt till fruskost, sjut va gott det är! hannes gillar inte gröt så han fick smörgås med leverpastej, mjölk och kokt ägg ist.

nu sitter pelle och spelar tv-spel och hannes sover, därför hamna jag här.
basse ligger förresten oxå och sover, hon knalla på rätt bra under promenaden, även om det gick lite segt den sista biten. hon fick en rejäl frukost när vi kom hem så nu ligger hon däckad på mattan =)

vid tolv ska pelle till sin farfars stuga och hugga ved så jag vet inte riktigt vad jag och hannes ska hitta på efter lunch. får väl ge oss ut på en promenad eller nåt =)
blir så tråkigt att bara sitta här hemma men det finns ju inte så mycke annat att göra. kanske får ge oss iväg till nån lekpark och leka lite om vädret tillåter.
just ja, klippa gräs ska jag göra idag oxå. jaaa va roligt! =/


bilden har jag snott från google, sån där fin duk har vi inte hemma :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0