fortfarande söndag..

blev en promenad när pelle åkte till sin farfars stuga för att hugga ved. kom på att jag va sugen på plättar så vi gick hem till mamma och hämta hennes plättlagg.
att jag aldrig lär mej! plättar och pannkakor är verkligen inte min grej, jag blir tokig! slutade med att pelle fick ta över.. annars hade jag väl kastat ut smeten genom fönstret.
jag trodde att hannes skulle älska plättar med sylt och grädde, det gjorde han inte. så fort han fick in en bit i munnen tog han ut den och kasta på golvet.. han tyckte verkligen att det va äckligt. såg ut ungefär som när han smaka på mina frikadeller :P
så där fick vi för den ansträngningen, otacksamma lilla pojke =)
självklart blev han förbannad eftersom han va hungrig men blev serverad äcklig mat så det va bara att skynda fram med en av hans favoriter, smörgås med leverpastej. då sken han som en sol igen =)

efter maten blev det ett bad för lilla bullen, han hade leverpastej överallt.. på kläderna, i hela ansiktet och i håret. när han va ren igen lekte vi en stund innan det va dags att sova, han somna på en gång. förstår iof att han va trött.. han har bara sovit en gång idag, mellan nio och elva. han brukar ju alltid sova en stund efter lunch men det blev inte så idag eftersom sovstunden på förmiddan blev längre än vanligt.







kladdgrisen ;)

imorrn ska pelle besikta bilen så jag tror att jag och hannes ska gå till öppna förskolan en stund på förmiddan. har ju inte varit där på länge eftersom det har varit stängt under sommarn, så det kan nog bli kul för honom att komma dit och leka lite =)
pelle har lovat att han ska följa med dit nån dag till veckan. han jobbar ju alltid annars så han kan ju aldrig följa med, kan va kul för honom att se va det är för ställe vi är på om dagarna när han jobbar och sliter =)


Kommentarer
Postat av: sofia

den lilla bortskämda snorungen! :) ge han en bulle nästa gång.

2010-08-22 @ 21:03:20
Postat av: Magdalena

han är inte bortskämd, och han är absolut ingen snorunge! du är bara avundsjuk för att alla bryr sej mer om hannes än om dej ;)

2010-08-23 @ 07:55:36
URL: http://magdalenapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0