örebro

idag har vi haft stängt i affären, vilket betyder att både jag å mamma har varit lediga =) det händer inte ofta!
blev därför en tur till örebro med mamma å syrran :P
va på ikea första, va meningen att jag inte skulle handla nåt där med det gjorde jag ju iaf. lite smågrejer som badrumsmatta, handdukar, lite köksgrejer å matskålar till djuren =)
sen åkte vi till babyproffsen, skulle visa dom vagnen vi har kollat på. som tur va fråga jag en sån jobba där om leveranstiden, emmaljunga ska tydligen ha leveransstopp i sommar så det tillverkas inga fler 09 än dom som finns. 2010 års vagnar kommer ut i oktober, vilket är lite sent med tanke på att bebisen kommer i september.
vi måste alltså beställa typ nu!
va ju tvungen å prata lite med pelle först. iof hade jag redan bestämt mej för vilken vagn jag ville ha men det känns ju bättre om jag har frågat honom iaf =)
blir en svart emmaljunga edge duo kombi. fanns tre olika chassi å välja på oxå. är själva "stommen" på vagnen. vill självklart ha den dyraste för den hade snyggast hjul å smidigast handtag :P
ska till barnvagnen här i stan imorrn, sen får vi väl se om vi beställer den där eller i örebro. beror lite på..

efter babyproffsen blev det marieberg. det första vi gjorde va å äta. blev bakad potatis med räkröra för alla tre =) riktigt mums va det!
sen gick vi runt i affärerna, hitta en klänning till mej, två tröjor till pelle å två body till bebis :p
hade kunnat köpt mycket mer men jag måste nog hålla i pengarna lite. pelle blir galen på mej annars. vet ju inte alls hur mycket pengar jag kommer få sen när jag är mammaledig men det kommer inte bli mycket iaf. så det blir nog å tänka lite på vad man gör med slantarna.

nu ska vi laga lite mat. blir kyckling, klyftpotatis, sås å sallad =)
imorrn ska jag hjälpa mamma i affärn, blir nog mycket folk eftersom det är marknad!





 


Kommentarer
Postat av: sofie

ja hade endast 3800 i månaden...alla andra som hade lägsta mamapenning hade ca 4300 i mån..fatar inte varför inte ja fick de oxå....

2009-05-01 @ 21:24:34
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: sofie

tack säger vi =)tycker ju hon e de sötaste som vandar på denna jord=) ja fy va ja led me henne igår...usch men ändå va hon hur snäll aom helst=)

Ja nästan fast den där räknaren på bloggen e före..den går på mitt gamla bf men ja har typ 5 dagar kvar till 100 dagar=)

2009-05-02 @ 08:11:29
URL: http://mammatillalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0