ikea

idag fick fick jag å syrran för oss att vi skulle åka in till ikea när jag kom hem från jobbet.
hon å robin köpte ett köksbord där för bara några veckor sen som gick sönder när vi va där å fika förra veckan. helt plötsligt så gick ena skivan av å allt hamna på golvet :P
så vi lasta in den där jäkla bordet i bilen för att byta mot ett nytt. när vi precis kommer in i örebro säger min smarta syster
"oj magda, jag glömde kvittot hemma"
min syster är en riktig nöt =) behöver väl knappast säga att vi inte fick byta bordet utan kvitto, så det va bara å lasta in det i bilen igen :P
självklart så tyckte hon ju att det mitt fel oxå eftersom jag inte frågade henne om hon hade med kvitto. trodde faktiskt att hon fatta det själv, men tydligen inte :P borde iof ha misstänkt att hon skulle glömma det eftersom hon är ungefär lika snurrig som mej å mamma :P

vi handla iaf lite på ikea. jag köpte två handdukar, tvättlappar, påslakan till spjälsängen, en badbalja å ljus till mamma =)
kolla lite på skötbord oxå men hade inte pengar till det nu så jag å pelle får ta en tur en annan dag.
va inne på babyproffsen oxå å hämta ut en box som man fick gratis via pampers =)

blev en liten tur på marieberg oxå.. köpte bara ett bar byxor å en tröja till bebisen :P
handlar nästan aldrig till mej själv längre, mycket roligare å handla till han i magen =)

mamma kände en spark idag förresten, äntligen! han har varit lite vrång förut när hon har försökt. haha!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja. Soffipropp. Lika snurrig som mig.

Va väl kul ändå å shoppa lite :)

Äntligen har jag oxå fått känna en spark. MYSIGT!!!!

2009-06-21 @ 20:29:44
Postat av: sofie

hahaha.ja nästan=) ne vi fick 1 av kompisar till Alice men svärmor köpte en ny nästan samtidigt o nu har vi ju volvo då måste vi ha en me bas då bältet e för kort i bilen annars o vi får en på köpet när vi köper syskonvagnen nu=)

2009-06-21 @ 20:31:19
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: Malla

Mamma: ja, hon är hopplös! så jäkla typiskt henne å skylla på mej oxå :P jäkla unge =)

2009-06-21 @ 21:16:03
Postat av: sofie

ja men sant ja vill ha en som inte väger så mkt därför kommer ja vilja använda den ena vi har nu..men som sagt bältena e så korta.=( jo vi mår toppen ska på ul imorrn o kolla läget me bebben=)varför vet ja ej men bm ville ja skulle gå på ett till=) ni då???

2009-06-21 @ 21:20:43
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja men va bra att du växt=) då måste du ligga över måttet du oxå=) hehe..tjockisar vi e =)men snygga tjockisar=)

2009-06-22 @ 18:45:23
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: steffo

haha ja e ingen nöt , ja har bara lite otur när ja tänker ibland :) hahaha . du har glömt att skriva om att ja har köpt en present till hannes ju :( ditt svin!

2009-07-04 @ 00:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0