regnet det bara öser ner..

det har verkligen regnat hela dan! behöver väl inte ens säga att det har varit lite folk i affärn..
har haft tid å läsa idad iaf.. se&hör, allers å allas :P

igår när jag gick kvällspromenad med basse kom louie å jamade, såg att han halta så vi vände å gick hem så jag kunde kolla på hans lilla tass. såg inget konstigt å den va inte svullen men han ville inte att jag skulle ta i den.
imorrse va hans stackars tass jättesvullen å han kunde inte gå på den, stackars lilla älsklingen. ringde veterinären å han sa att vi skulle komma dit för han misstänkte att det kunde va ormbett =/
fick en tid halv elva men eftersom jag jobba hela dan idag fick pappa åka dit med honom.
veterinären hitta inget sår men hon trodde ändå att det kan va ett bett så det blev penicilin å kortison i tio dagar.
har ingen aning om hur jag få i honom alla tabletter men det får gå på nåt sätt =)
han ska ju helst va inne oxå för att han inte ska smita iväg för å slippa medicinen. det gick ju bra, när jag kom hem från jobbet hade pelle släppt ut honom för att han jamade.
hopplösa människa! =) hoppas verkligen att han kommer in ikväll, annars är det bara pelle ger sej ut å letar :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0