jag blir en isbit!

herre min skapara va kallt det är idag! helt sjukt.. jag håller på å frysa ihjäl.
gillar inte vintern.. det blir bara krångligt. å all snö, jag hatar snö!
är mycket bättre på sommarn, kan bara öppna dörrn å gå ut lixom. nu ska man klä på sej en massa tjocka kläder som sitter obekvämt å sen smyga ut i kylan. sommar, kom fort!

idag har jag jobbat, det va ganska tråkigt. som vanligt... efter jobbet kom pelle å hämta mej, åkte vi till willys å handla lite mat. sen åkte vi hem å käka rostade mackor med kalkon, ost å gurka =)
resten av dan ska jag hålla mej inne.. sitta vid datorn å mumsa mandariner. det är gott!
har klarat mej hela helgen utan godis.. va inte så svårt som jag trodde. visst har jag varit sugen men det har ändå inte varit så jobbigt som jag trodde. får se hur det blir sen när lingonveckan närmar sej.. blir så fruktansvärt sugen på choklad då! får väl se om det funkar å byta ut chokladen mot en morot eller nåt :P

förresten, skrev ju igår att jag hade köpt naturella nötter å pelle en chipspåse. jag hade inte köpt spec mycket utan bara några slevar blandade nötter.
börja med att pelle gluffsa i sej halva sin chipspåse å jag åt kanske en liten näve nötter, va inte spec sugen. när vi satt å kolla på körslaget fråga pelle om han fick smaka några nötter, å det fick han såklart.
jag satt å sjöng med i låtarna å tänkte inte så mycket på min omgivning.. när jag tar påsen för att  ta några nötter upptäcker jag till min förskräckelse att den är tom! den lilla knubbisen hade gluffsat i sej alltihop! fy faan säger jag bara :P
hans ursäkt va "men du sa ju att jag fick smaka"
smaka va det ja.. det är inte samma sak som att äta upp hela påsen! eller påsen åt han ju iof inte upp, kors i taket! hade inte blivit förvånad om han tuggat i sej den oxå =)
så resten av kvällen åt jag mandariner å herr gluffs gluffs åt upp resten av chipsen =) snacka om rättvist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0