bröd

idag jobba jag till två, gick rätt bra faktiskt. va ganska mycket folk så tiden gick ganska fort. när jag hade stängt knalla jag ner till Lindex å köpte en ny bh. dom flesta jag har är för små.. mina tuttar jäser som bullar :P
sen åkte jag hem å fika med pelle.. hade köpt semlor före jobbet. inte helt fel =)
undra om allt fika har nåt med mina större tuttar å göra? =/ inte helt omöjligt kanske =)

med lite mer onyttigt i magen åkte vi till coop å handla lite till maten ikväll. fick oxå för mej att jag skulle baka bröd så vi köpte en sån där Paulun brödmix. trodde det  bara va å blanda med vatten å sen in i ugnen men så smidigt va det inte. första skulle degen vila i tio minuter, sen skulle den knådas i tio minuter (det va jobbigt) sen jäsa i trettio minuter, sen delas i två delar å sist men inte minst jäsa i sextio minuter!! jösses, tar tid kan jag lova!
nu ligger iaf dom två små limpor under en handduk å växer sej stora å fina =)

för tillfället har jag ganska tråkigt! pelle spelar playstation som vanligt!
tror jag ska gå upp å lägga mej i badet medans jag väntar på brödet.

Se hela bilden

Kommentarer
Postat av: steffo

men magda, sådär kan du väll inte skriva! att dina tuttar jäser som bullar !! åh varför fick inte ja smaka bröd? :(

2009-01-18 @ 17:54:01
Postat av: mamma

Jasså de blev limpor i alla fall:)

Blev säkert jättebra.Kram

2009-01-18 @ 20:22:27
Postat av: Anonym

Jasså de blev limpor i alla fall:)

Blev säkert jättebra.Kram

2009-01-18 @ 20:23:49
Postat av: Malla

Steffo: det kan jag visst det! =) tänkte inte på det.. du får smaka en annan gång :P



Mamma: ja, det blev limpor. men jag tyckte inte att dom va så goda.. massa frön å väldigt grova. lite för nyttiga alltså =)

2009-01-20 @ 11:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0