panik!

va jättekul på frimis igår, arvingarna va bra å det va kul å kolla på alla människor som dansa =)
helt sjukt va duktiga en del är!
jag börjar gilla arvingarna mer å mer, dom är faktiskt riktigt bra! inte alls nåt töntigt dansband som vissa tror.
på vägen hem från örebro stanna vi på statoil å käka lite, så vi va hemma vid halv tre ungefär. är glad att jag hade sovmorron idag =) stackars jenny skulle upp å jobba kl sju. hon somna i bilen hem när jag å mickan satt å babbla =)

idag sov jag ganska länge, sen skulle jag egentligen ha fixat med alla papper men jag orka verkligen inte. får ta tag i det där imorrn!
basse har varit ute på äventyr oxå.. skulle ta in henne innan jag skulle åka till jobbet men hitta henne inte. ropa som en galning men ingen hund kom. leta i hela huset för jag tänkte att hon kanske hade gått in själv, men ingen hund. börja springa runt i kvarteret å ropa men fortfarande inte ett spår efter den lilla varelsen.
till slut fick jag nästan panik å trodde att nån hade snott henne. leta en gång till i huset, runt hela kvarteret å vid konsum men ingen basse =/
ringde pelle på jobbet, han kunde ju iof inte göra så mycket med tanke på att han inte va hemma så jag vet iof inte varför jag ringde. va så nervös..
börja springa runt här ute igen å skrika å skaka med en av hennes leksaker (en boll som skrammlar) efter en stund hör jag någon som ropar "hallå, letar du efter en liten hund?"
sprang några hus bort å där står tre personer vid en bil med min lilla basse. dom va precis påväg å åka till veterinären för å kolla om hon va chippad så att dom kunde leta reda på ägaren.
tack å lov för att jag hittade henne innan dom hann åka!
va längesen jag blev så lättad som när jag såg henne! gud, skrämmer ju slag på mej! så nu är de stora frågan hur tusan hon tog sej ut! vi har ju staket runt hela gården, gick runt å kolla förut men vi hitta inget kryphål. får släppa ut henne imorrn å se om hon avslöjar sin lilla hemlighet =) min lilla bassebebis!

ikväll har vi ätit mat å kollat på doobidoo, casper va ju med ;) tyvärr så vann han inte! men det va kul å kolla ändå..
pelle sitter å spelar x-box.. skräll! :P nu blir det en promenad med den olydiga hunden =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0