äpplen

är inte ofta jag är hemma vid den här tiden, känns lite konstigt faktiskt.
sov till halv tio idag, hur skönt som hellst. det behövdes!
gick upp å kolla lite på tv, sen gick jag till konsum å handla lite. gick hem å laga mat som vi ska äta ikväll, kassler med lök, paprika, svamp å en inte allt för nyttig sås till pelle =) till mej gjorde jag en quorngratäng med massa goda grejer. mums!
när jag va klar kom syrran hit en sväng, vi åkte till lasarettet å sola. det va skönt, men nu är jag lite röd om näsan =) efter solningen åkte jag hem å lekt lite med basse i trädgården.. gjorde lite konster å grejer. hon va jättenöjd eftersom hon fick kassler som belöning =) min vovve är bäst! hon betyder allt för mej, allt!
sen blev jag irriterad på alla äpplen som ramlat ner från det där dumma trädet. det blev absolut inte bättre när pelle klippte gräset sist, han orka inte plocka upp alla äpplen så han körde över dom med gräsklipparen. nu har vi äppelmos på halva gräsmattan, bra gjort pelle! haha! =)
nu fick jag iaf nog av denna äppel invation, så jag plocka upp alla. hade en stor hink som jag fyllde med dessa förbannade äpplen. den blev full, inte bara en gång utan tio gånger. måste erkänna att det va jobbigt. hinkarna blev tunga, riktigt tunga, va helt slut efteråt! så där fick jag lite gratis träning =)

snart kommer pelle hem, då ska vi åka å spela badminton igen.. undrar hur det ska gå. jag har fortfarande ont i benen å rumpan =) blev knappast bättre av äppelplockningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0