advent

nu är även denna helg slut, eller snart iaf.
igår va jag å pelle i örebro efter jobbet. handla lite grejer på ikea.. bla lite tavlor, lampor å en katsrull. pelle har tjatat om att han vill ha en jättestor tavla i utbyggnaden där vi ska ha det nya bordet. han hitta en på ikea, den va hur stor som hellst, motivet va från en stad typ å i mitten av tavlan stod en stor stolpe å en röd cykel. den va verkligen ful! 
så den blev det inte.. förstår inte hur han kunde tycka att den va fin =)
jag ville egentligen inte ha en så stor tavla men pelle blev så lessen när han inte fick sin fula tavla med den röda cykeln, så jag va snäll å gick med på en annan stor tavla. den va ganska fin iaf =)
leta oxå efter en bänk som vi skulle ha som matplats åt katterna i köket. nu har dom haft sina skålar på bänken vid micron å det blir inte så bra. har ju ingen plats å laga mat på =)
hitta ingen på ikea men tillslut hitta vi en på jysk.. så nu har dom en egen bänk i köket. lagom hög så att basse inte kan tjuvsmaka av maten :P


Louie å Heffe på sin nya bänk =)

efter örebro skjutsa jag mamma å robban till nån fest. passa på å tog med inka hem en stund =) va ute på en promenad lite senare på kvällen å sen skjutsa jag hem henne.

idag fick jag en present av pelle i min julstrumpa. fick en jättefin godispåse från jamjam. mums mums =) pelle fick en slitz tidning å två triss av mej :P
har alltid fått en present av mamma varje advent, den traditionen får inte brytas =) fick en adventspresent av mamma lite senare idag.. blir ju lite jobbigt om hon ska åka hit mitt i natten å lägga den i strumpan. fick iaf en jättefin ljuslykta med en tomte.
har ändrat öppettiderna i affärn nu när det är advent. har öppet 13-17 isf 10-14. skönt å få sova men ändå trist å komma hem så sent. men men =)
idag va vi nere på stan å kolla på steffo, hon bjöd på pepparkakor på kappahl å sen va det presentation av alla kandidater på torget.


steffo bjöd på pepparkakor.

ska bli spännande å se vem som blir lucia. hoppas ju självklart att det blir steffo =)
men det är en person som inte får vinna! har lust å skriva vem men det tänker jag inte göra. är iaf ingen i våran familj som har sprungit runt å tjatat på att folk ska rösta. folk ska väl rösta för att dom vill, inte för att dom bli tvingade. hoppas verkligen inte att hon vinner.

nu spelar vi bingolotto, vinner inget som vanligt =) men det är kul å kolla iaf.
sen är det sanningens ögonblick :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0