stackars heffe

idag sluta jag vid ett, åkte hem å hämta heffe å sen åkte vi till veterinären. va dags å ta bort hans små bollar. stackars liten, han har inte vaknat till helt än.. vinglar när han försöker gå på sina små ben.
han har kissat två gånger i soffan å kräkts på mattan.. men det gör inget. kan inte han hjälpa.
vägde honom när vi va hos veterinären, han vägde 4,8 kg. va faktiskt mer än jag trodde.. veterinären sa "oj, den va en ganska stor en" =) min lilla heffe!
när jag kom hem va jag tvungen å väga louie  oxå, han vägde 5 kg. han är som ett bowlingklot, min lilla loulou =) ska faktiskt köpa ett bättre foder när den här säcken är slut, fick några provpåsar hos veterinären.. är tydligen jättevanligt att kastrerade hankatter får urinsten, så det är nåt foder som förebygger det. sen är det fettsnålt oxå, kan mina små knubbisar behöva. heffe kommer se ut som en liten boll om han fortsätter äta som han gör nu. han är hungrig jämt.. å det blir väl inte bättre efter kastreringen =)

när pelle kom hem från jobbet åkte vill till mobilect, jag fick en ny mobil :P jättefin va den.. svart å rosa ;) helt sjukt snygg =) den som pelle ville ha fanns inte hemma, skulle komma imorrn. blir ju inte förvånad om den inte gör det.. tar säkert flera veckor. bara å vänta å se =) jag har iaf en cool telefon, tack pelle <3
sen åkte vi till skranta färg å köpte färg till utbyggnaden.. kommer nog bli skitsnyggt. nästan samma som jag hade på Dahlgrensvägen.. såg förresten tapeten vi hade som fondvägg, den är så fin. saknar min fondvägg =)

imorrn är jag ledig heeela dan, soft! ska ner ¨på stan en sväng.. kolla om jag hittar några julklappar. vore skönt å för en gångs skull slippa springa runt som en galning dan före julafton =)
sen ska jag laga lite mat.. fiskgratäng. mums mums! idag gjorde jag kycklinggryta med curry å bambuskott, bulgur å gröna bönor. det va riktigt gott faktiskt! pelle tycker att jag är duktig :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0