motion

Nu har inte vi nån bil längre, Pelle sålde volvon igår till nån kille från Karlstad. Så nu blir det att promenera =) gick till jobbet imorrse å sen hem igen. sen gick vi till Lidl å handla. Iof så kan vi behöva lite motion.
Pelle kom ner till affärn idag å gjorde mej sällskap, tog cykeln dit för att det skulle gå lite snabbare. När vi höll på å stänga kom den en gubbe som brukar va inne hos oss å handla. Eftersom jag hade låst såg jag bara att han stod vid dörren å att han sen cykla iväg. När jag kolla ut genom fönstret såg jag att Pelles cykel va borta. Gubbfan hade snott den! Såg att han cykla iväg bort mot kuriren. Pelle försökte hinna ifatt honom men lyckades inte.
Ringde te brorsan så han kom med bilen så vi kunde åka å leta, efter en stund såg vi honom sitta vid Ekeliden å cykeln stod bredvid vid ett träd.
Hade sån lust å ge gubben en smäll! Blev nog lite pinsamt för honom när fyra personer hoppar ur en bil å börjar skälla på honom. Försökte försvara sej med att han skulle ta cykeln till polisstationen eftersom han trodde att den va stulen. haha! jäkla nöt!
Nu vet han iaf att han inte får visa sej i affärn en gång till. Gör han det kommer han garanterat flyga ut fortare än han kom in! Till saken hör oxå att han känner min pappa, dom har jobbat ihop i kilsta.
Han kommer nog känna sej lagomt dum nästa gång dom träffas eftersom han mycket väl vet att det är min pappa...

förresten så laga vi skitgod mat idag.. egna klyftpotatisar, kyckling, lök å paprika i fransk örtsås. Det va hur gott som hellst! :P vi kan bara vi vill!

Imorrn ska vi nog in te örebro med Pelles pappa å kolla på en bil när jag har slutat. En passat :) haha! Pelle är en toffel ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0