maxi å lutande stolpe

va hemma hos mamma en sväng idag, va tvungen å hämta en räkning som jag va tvungen å betala idag. skatten på min kära bil! usch, dom pengarna hade jag gärna haft till annat. så fort det finns lite pengar över så ska det komma nån sån där rolig grej, vore ju dumt om man fick behålla pengarna till nåt roligt =)
efter besöket hos mamma åkte vi till maxi i kristinehamn, köpte faktiskt inte så mycket som jag brukar göra där. bara nödvändiga saker, som mat å så. handlar faktiskt inte lika mycket på ica längre, förut va det bara kronhallen som gällde men Pelle har lärt mej att man kan handla på lidl oxå. inte så dumt faktiskt. men jag vill inte köpa allt där, vissa varor litar jag inte riktigt på =)

har gjort klart staketet idag oxå, äntligen! har tänkt göra det i flera dar men det regnar ju bara.. inte kul å stå där å bli blöt. blev riktigt bra faktiskt, men det tog längre tid än jag trodde. va tvungen å klippa buskar å grejer, växer ju träd lite överallt i den här trädgården. den är inte direkt välskött, förstår inte vad det är för några som har bott här innan. verkar inte som dom har brytt sej spec mycket iaf.
men iof, det är inte alla som har en stolpe "inbygd" i huset =) dom som bodde här innan har gjort en liten utbyggnad, å precis där dom har byggt ut står den en stolpe med en lampa på. tydligen va det jobbigt å ta bort den så istället har dom böjt ut stolpen så nu står den å lutar från väggen. måste ha tryckt ut den för att få in alla brädor, det ser inte klokt ut :P
tom grannen stör sej på den, säger att han blir irriterad varje gång han tittar ut genom fönstret å ser våran lutande stolpe. haha! kanske borde ta bort den snart, är inte spec snygg.

förresten, imorrn har vi varit förlovade i en månad. inte dåligt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0