Amidou

idag har det varit mycket folk i affärn så tiden har gått ganska fort. syrran har varit där å hjälpt mej lite. sen fick hon gå ner på stan en sväng å köpa lite grejer som jag ska skicka till mitt fadderbarn, bla kritor å block.
mitt fadderbarn heter förresten Amidou Togo å han bor i Mali. sist jag fick brev från homom så hade han skickat med en teckning som han hade ritat. så gulligt =) han är bara sex år så det är hans granne som hjälper hans mamma att skriva till mej. inte så vanligt att folket som bor där kan skriva.
i julas skicka jag lite extra pengar i julklapp, får inte skicka paket dit eftersom dom sällan kommer fram. försvinner oftast på vägen, därför är det bättre att skicka pengar så dom får köpa nåt dom behöver.
fick iaf en rapport sen att familjen hade valt att köpa en cykel för pengarna jag skicka. dom har ganska långt till brunnen där dom hämtar vatten så en cykel underlättar verkligen. känns bra att skänka pengar till någon som verkligen är i behov av dom.

höll förresten på å frysa ihjäl imorrse när jag gick till jobbet, va hur kallt som hellst! när jag kom fram till affärn ringde mamma från Turkiet, hon klaga på värmen! den lilla smurfen! här håller man på å frysa ihjäl å hon sitter där å steker i solen, ibland är livet bra orättvist! :P

när vi satt å åt förut kom glassbilen, jag kunde inte låta bli! sprang ut å köpte en stooor blandpåse :)
bäst av allt va att jag fick med en keps på köpet, har på mej den nu. pelle tycker att jag är jättetuff ;)


såhär glad är jag över min keps =)



såhär lessen är pelle för att han inte har nån keps =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0